Sudut Sukan


Assalamualaikum,

Lagi tersugul dipukul-pukul, Lagi tergolek di gelek-gelek, Lagi tersepak di sepak-sepak!!!

Persatuan Kenasepak Malaysia, sudahlah di label dengan pelbagai kecaman dalam pembangunan sukan di Malaysia. Tapi kali ini memang lidah tidak mampu berkata hinggakan espn pun terpaksa meminta maaf kerana kesilapan memapar logo FAM seperti diatas; rujuk http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2008&dt=0216&pub=Utusan_Malaysia&sec=Sukan&pg=su_03.htm, kerana tautan sumber web FAM agak l embab dalam pengurusan menyebabkan ESPN silap mengambil logo FAM.

Lucu bila di fikirkan kembali, pesta bola merdeka itu taktik psikologi kepada peminat tempatan ke? Bila heboh kehebatan seperti Muhymen, Safee Ali, Zaquan meniti dibibir peminat sukan bola sepak tempatan. Mula bingit-bingit kebangkitan sukan bola heboh diperkata dan dirasai.

Namun bunga tahi ayam itu sememang indah, dan busuknya tetap dirasa bila menghampirinya. Entah mana silap, manusia memang dicipta berlainan tetapi fitrah fizikal mental tetap sama.
Kalau negara Cina mampu bangun dalam keseluran acara sukan dunia, sedangkan fizikalnya sama seperti mengapa kita beralasan? Tepuk dada tanya selera. Wallahualam..

0 Responses to "Sudut Sukan"